تروساردی ارزان را در رم از کجا بخریم. برای یک هدف خوب.

رم – تا آنجا که افتتاحیه فروشگاه های مد پیش می رود، این یک موضوع کم اهمیت بود. نه افراد مشهور، نه شامپاین، نه حتی نماینده ای از تروساردی، برند لوکس ایتالیایی که کالاهای خود را به فروشگاه عرضه می کرد، وجود نداشت.

باز هم، اینجا یک فروشگاه معمولی نبود.

MODiAmo که هفته گذشته در محله San Giovanni رم افتتاح شد، ابتکار جدیدی از Caritas Rome، موسسه خیریه کاتولیک است که به فقرا و نیازمندان کمک می کند. این فروشگاه اجناس اضافی – پوشاک، کفش و لوازم جانبی – اهدایی خانه‌های مد را به دلیل نقص‌های جزئی با تخفیف شدید به فروش می‌رساند.

تروساردی اولین برندی است که از این ابتکار حمایت می کند و متعهد شده است که کالاهای خود را “برای سال های آینده” اهدا کند، این شرکت در بیانیه ای گفت: “بدون زباله بخشی کلیدی از سیاست های پایداری شرکت است.”

در مراسم روبان بریدن فروشگاه، کشیش. بنونی آمباروس، اسقف کمکی رم، گفت که افکارش با مردمی است که به لطف این ابتکار به آنها کمک خواهیم کرد تا دوباره روی پای خود بایستند.

وی افزود: هیچ چیز هدر نمی رود و می توان برای همه ارزش قائل شد.

جوستینو ترینچیا، مدیر کاریتاس رم، گفت، این فروشگاه علاوه بر «جان تازه‌ای» به اقلامی که معمولاً به زباله‌دان‌ها یا زباله‌سوزها ختم می‌شوند، آموزش‌های شغلی و کارآموزی را به «افراد آسیب‌پذیر» ارائه می‌دهد.

بسیاری از شرکت های مد ایتالیایی به دنبال راه هایی برای کاهش اثرات زیست محیطی خود و کمک به خیریه ها هستند. برونلو کوسینلی از آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، هم از نظر مالی و هم با لباس حمایت کرده است. مونکلر به UNHCR و یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد لباس اهدا کرده است.

جیوانا لی پرنی، رئیس مشارکت خصوصی و بشردوستانه در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت، زمانی که جنگ در اوکراین در فوریه آغاز شد، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به Camera Nazionale della Moda Italiana، برگزارکننده هفته مد میلان، متوسل شد و حدود 5 میلیون یورو برای پناهندگان جمع آوری کرد. علاوه بر Trussardi و Moncler، اهداکنندگان شامل Armani، Bottega Veneta، Dolce & Gabbana، Donatella Versace (شخصا)، Etro، Ferragamo، Furla، Gruppo Prada، Golden Goose، Gucci، Max Mara، Missoni، Valentino و Zegna بودند.

کاریتاس همچنین یک بازار کثیف را اداره می‌کند که حاوی بسته‌های بی‌مصرفی است که توسط Poste Italiane، خدمات پست ملی، اهدا شده است. ماسیمیلیانو مونانی، مدیر Poste Italiane که همچنین رئیس ASP Asilo Savoia، موسسه خیریه ای که ویترین فروشگاه را به MODiAmo اهدا کرده است، گفت که بسته های بی ادعا به زباله دان ها و زباله سوزها ختم می شد. “ما در مورد ده ها هزار بسته صحبت می کنیم که شامل انواع چیزها است.” مونانی گفت.

در روز افتتاحیه، خریداران به MODiAmo سرازیر شدند و قفسه‌ها را برای چانه‌زنی جستجو کردند. استفانو کیاری، 58 ساله، که بر برنامه‌های واکسیناسیون پرستاران برای مقامات بهداشتی محلی نظارت می‌کند، یک تی شرت منقش به آرم Trussardi (یک سگ تازی) را امتحان کرد، در حالی که سگ او – همچنین یک سگ تازی – صبورانه بیرون اتاق رختکن منتظر بود. او 15 یورو برای یک تی شرت فصل گذشته پرداخت که حدود 60 یورو به فروش می رسید. او گفت: “لباس عالی است، قیمت مناسب است و صرف یک هدف خیریه می شود، بنابراین شما با میل بیشتری هزینه کنید.”

ماریا آنتونیتا دی ویکو، معلم انگلیسی، فکر می‌کرد که این ابتکار “یک چیز خوب” است و از خرید آن خوشحال بود “با دانستن اینکه برای افراد نیازمند مفید خواهد بود.”

تا بعد از ظهر، حدود 2000 یورو کالا فروخته شد. مارکو ایپولیتو، مدیر کاریتاس، گفت که امیدوار است سایر برندهای مد نیز مزایا را ببینند و در آن مشارکت کنند.

Stefania Visca، مدیر فروشگاه، گفت: MODiAmo همه اندازه‌ها را در انبار نگه نمی‌دارد، بنابراین یافتن یک مقاله مناسب “می‌تواند یک سوال شانس باشد.” خانم. ویسکا همچنین مسئول نمایش ویترین بود: دو مانکن زن با لباس تروساردی با یک درخت کریسمس در بین آنها.

او گفت که یکی از مانکن ها بدون کفش بود و “نماینده مردمی بود که در مشکل هستند.” دیگری مشتری خوش لباسی بود، شلوار سفید، ژاکت پشمی خاکستری مرواریدی و کت مشکی پوشیده بود. او گفت: «زنی که تروساردی را از من می‌خرد، زیرا می‌داند که در یک هدف خیریه برای کمک به افراد نیازمند مشارکت می‌کند». “این یک پیام فوق العاده است.”

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما