این ویلچرها به مسافران معلول کمک می کنند تا از ساحل لذت ببرند

برای لیندا گرین جیمز، زمانی که قصد دارد با دخترش سوزی آزبورن، 47 ساله، که به دلیل آسیب مغزی تروماتیک از ویلچر استفاده می‌کند، برای یک استراحت تابستانی برنامه‌ریزی کند، رفتن به ساحل در ذهنش است.

اما وقتی این دو در کاندوی یکی از دوستانشان در ساحل پومپانو، فلوریدا می‌مانند، معمولاً خود را کنار استخر می‌گذرانند.

در جریان دیدارشان در ژانویه، خانم. جیمز از جاسوسی ویلچر ساحلی، وسیله‌ای با لاستیک‌های درشت و بزرگ که می‌تواند روی شن‌ها و زمین‌های ناهموار غلت بزند، که می‌توانستند از یک کلبه تجهیزات ساحلی قرض بگیرند، هیجان‌زده شد. خانم می‌گوید: «ما سال‌ها بود که به این کاندو می‌رفتیم، اما سوزی هرگز نتوانسته بود به ساحل برود، فقط به استخر برود. جیمز، 75 ساله، استاد بازنشسته کالج از براونزویل، تن.

او گفت: «وقتی یکی از اعضای خانواده تان نمی تواند به شما ملحق شود، رفتن به ساحل خیلی سرگرم کننده نیست. با صندلی، وقت خانواده فقط همین است.»

ویلچرهای ساحلی به لطف قوانین، ابتکارات دولت و تقاضای رو به رشد مسافران معلول در سواحل آمریکا رایج‌تر می‌شوند.

ویلچرهای موجود در بسیاری از سواحل عمومی، به صورت اجاره یا بدون هزینه، دارای قاب PVC یا فولادی و لاستیک های بادکنکی هستند. یک نسخه سه چرخ با یک قاب خمیده به مسافران ناتوان ساحلی اجازه می دهد در موج سواری شناور شوند.

بیشتر صندلی ها به کسی نیاز دارند که فشار دهد، اما برخی از مدل ها موتوری هستند و استقلال بیشتری را ارائه می دهند. به طور معمول، بازدیدکنندگان ممکن است صندلی ها را بر اساس اولویت، در سواحل یا مغازه های اجاره ای قرض بگیرند. برخی از سواحل نیز رزرو می پذیرند.

برای میلیون ها نفر مانند خانم جیمز و خانم آزبورن، دسترسی برای برنامه ریزی تعطیلات مرکزی است. بر اساس نظرسنجی مسکن آمریکا در سال 2019 توسط سرشماری ایالات متحده، حدود 2 درصد از جمعیت ایالات متحده از ویلچر دستی یا کمک حرکتی موتوری استفاده می کنند. MMGY Global، یک شرکت بازاریابی گردشگری در گزارشی در سال 2022 اعلام کرد که مسافران معلول 58.2 میلیارد دلار از 1.2 تریلیون دلار بازار سفر ایالات متحده – تقریباً 5 درصد – را تشکیل می دهند و تقریباً به اندازه افرادی که معلولیت ندارند سفر می کنند.

کریس دیویدسون، معاون اجرایی MMGY Travel Intelligence، بخش تحقیقات بازار سفر این شرکت، گفت: «شامل نه تنها از منظر اخلاقی کار درستی است، بلکه یک فرصت تجاری بزرگ است.

قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت از همه دولت‌های ایالتی و محلی می‌خواهد «به افراد دارای معلولیت فرصتی برابر برای بهره‌مندی از همه برنامه‌ها، خدمات و فعالیت‌های خود بدهند». ADA ارائه ویلچرهای ساحلی را پوشش نمی دهد، اما قانون دیگری – قانون موانع معماری – در مورد پارک های ملی دارای سواحل اعمال می شود که باید دارای مسیر دسترسی مانند پیاده رو یا تشک باشند.

جنیفر پری، متخصص دسترسی با مرکز شمال شرقی ADA، سازمانی با بودجه دولتی که راهنمایی هایی را در مورد انطباق با ADA ارائه می دهد، گفت: “ADA برای همه سواحل عمومی اعمال می شود.” آنها ملزم به ارائه دسترسی به برنامه هستند، اما هیچ نقشه راه روشنی برای این وجود ندارد.

ریان ویلکینسون، رئیس شرکت محصولات نجات دریایی، در میدل‌تاون، RI، تشک و ویلچر را به سواحل سراسر کشور می‌فروشد. او گفت: “بیشتر شهرها به این نکته اشاره می کنند که “ما با ADA سازگار هستیم.” حتی ساحل محلی اینجا شش ویلچر دارد.

شرکت DeBug Mobility Products که در سال 1996 توسط مایک دمینگ و همسرش، کارن دمینگ، پس از یک تصادف رانندگی منجر به چهار پلژی وی شد، ویلچرهای ساحلی از جنس استنلس استیل، از جمله یک مدل شناور سه چرخ به قیمت 2275 دلار و یک مدل استاندارد با استراحتگاه پای ثابت، تولید می کند. 2475 دلار مدل استاندارد را می توان با گزینه هایی برای کج کردن صندلی، خم شدن پشت و بالا بردن پاها، و همچنین اضافه کردن نگهدارنده برای چوب ماهیگیری، نوشیدنی و چتر تغییر داد.

خانم می گوید: «این به کاربران ویلچر حس عادی بودن و آزادی می دهد. دمینگ، 61 ساله. “هیچ چیز بدتر از رسیدن به انتهای سطح شیب دار و نتوانی دورتر رفتن در زمانی که همه دوستان و خانواده شما در کنار ساحل نشسته اند وجود ندارد.”

برخی از تولیدکنندگان ویلچر ساحلی موتوردار صندلی های خود را مستقیماً به مهمانان هتل اجاره می کنند. Sand Helper، یکی از این شرکت‌ها، ویلچرهای چهار چرخ متحرک با باتری را با قیمت حدود 500 دلار در هفته در فلوریدا و چندین ایالت دیگر و 30 دلار در ساعت در Ocean City، Md، به مردم ارائه می‌کند. این شرکت صندلی‌های خود را به قیمت حدود 12000 دلار به فروش می‌رساند – مبلغ بسیار گزافی با توجه به اینکه ویلچرهای ساحلی تحت پوشش Medicaid یا Medicare نیستند.

همچنین حداقل یک مدل دستی وجود دارد که می تواند توسط کاربر حرکت کند: ویلچر ساحلی Hippocampe All-Terrain که حدود 4000 دلار به فروش می رسد و توسط Vipamat واقع در فرانسه تولید می شود. در میان گزینه های اقتصادی تر، Wheeleez کیت هایی برای تبدیل ویلچر خیابانی به ویلچر ساحلی ارائه می دهد. بسته به اندازه و تعداد چرخ ها، آپشن ها از حدود 300 دلار تا 1000 دلار متغیر است.

یافتن اطلاعات دسترسی به ساحل می تواند یک چالش باشد. کمیسیون ساحلی کالیفرنیا حداقل 114 مکان را در این ایالت با ویلچرهای ساحلی فهرست کرده است، که تعدادی از آنها – از جمله ساحل امپریال در شهرستان سن دیگو و لاگونا بیچ در اورنج کانتی – صندلی های موتوری را بدون هزینه ارائه می دهند. اما فهرست های تکه تکه توسط سایر دولت های محلی و سواحل از مردم می خواهد که مقاصد را یک به یک بررسی کنند.

برخی از نویسندگان سفر در دسترس برای پر کردن شکاف اطلاعاتی تلاش می کنند. سیلویا لانگمیر، 48 ساله، اهل سنفورد، فلوریدا، که مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس است و از ویلچر استفاده می کند، فهرستی از ده ها سواحل فلوریدا را که ویلچر و تشک های ساحلی ارائه می دهند، در وبلاگ مسافرتی قابل دسترس خود، Spin the Globe، گردآوری کرده است. خانم “من هشت سال بدون رفتن به ساحل رفتم و فکر کردم برای همیشه دست نیافتنی است.” Longmire در وبلاگ نوشت. این تا زمانی بود که دو اختراع انقلابی را کشف کردم – تشک ساحل و ویلچر ساحل – که جادوی سواحل بومی فلوریدا را دوباره به روی من باز کرد.

جنیفر آلن، 39 ساله، اهل الیزابت تاون، ایالت پنسیلوانیا، مادری که جیدن، 7 ساله، در سال 2017 به بیماری اسپینا بیفیدا مبتلا شد و از ویلچر استفاده می کند، بیش از 50 ساحل را که از نیویورک تا فلوریدا ویلچر ارائه می دهند را در وب سایت خود، Wonders Within Reach فهرست کرده است. . خانم “زمانی که تشخیص پسرمان را دریافت کردیم، مجبور شدیم راه های جدیدی برای سفر و بیرون رفتن پیدا کنیم.” آلن گفت. ما نتوانستیم منابع زیادی را برای کمک به ما در انجام این کار پیدا کنیم، به خصوص در مورد کودکان. تصمیم گرفتم در سفر و یادگیری به اشتراک بگذارم تا والدین دیگر بتوانند الهام بگیرند و بتوانند با بچه های معلول خود بیرون بروند و به کاوش بپردازند.»

در سفری به ساحل باکرو در همپتون، ویرجینیا، خانم. آلن از پیدا کردن یک پیاده‌روی آسفالت‌شده و ویلچر موج‌سواری خوشحال شد. او گفت: “آنها همه چیزهایی را که ما نیاز داشتیم داشتند، اما ما از قبل نمی دانستیم، زیرا آنها آن را به صورت آنلاین در دسترس نداشتند.”

علیرغم تمام اقدامات جدید و تعداد فزاینده سواحل با ویلچر – از تگزاس تا نیویورک تا جزایر ویرجین ایالات متحده – برخی مکان‌ها همچنان یک “کابوس دسترسی” هستند. آلن به نقل از کارولینای شمالی گفت. تابستان امسال، خانواده‌اش در حال برنامه‌ریزی برای سفر به Outer Banks در آن ایالت هستند، جایی که او گفت: «پارکینگ کمتر، نقاط دسترسی کمتر و ویلچرهای ساحلی کمتری وجود دارد که به صورت امانت در دسترس هستند.»

این خانواده یک ویلچر ساحلی کرایه می‌کنند تا به یک خانه اجاره‌ای در کنار اقیانوس تحویل داده شود، اما، او گفت، هنوز یک مانع بزرگ وجود خواهد داشت: «به نظر می‌رسد که ما هنوز برای بلند کردن صندلی روی تپه‌ها کار داریم. “


سفر نیویورک تایمز را دنبال کنید ده اینستاگرام سوگند برای خبرنامه هفتگی اعزام سفر ما ثبت نام کنید برای دریافت نکات تخصصی در مورد سفر هوشمندانه و الهام بخش برای تعطیلات بعدی خود. رویای یک فرار در آینده یا فقط سفر با صندلی راحتی؟ ما را بررسی کنید 52 مکان برای رفتن در سال 2023.

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما