اوکراین: بالاخره با روسیه مذاکره نخواهیم کرد

ولودیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی خود در سازمان ملل گفت: پس از اقدام روسیه برای برگزاری همه‌پرسی در چهار منطقه اوکراین، کیف با این کشور مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش فارس، زلینسکی همچنین گفت که اوکراین در مناطقی که همه پرسی برگزار می شود از مردم خود دفاع خواهد کرد.

همه پرسی الحاق مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه از روز جمعه (23 سپتامبر) آغاز شد. مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوروژیه در مجموع حدود 15 درصد از خاک اوکراین را تشکیل می دهند.

پیش از این، خبرگزاری TAS روسیه گزارش داده بود که روند الحاق مناطق دونباس، خرسون و زاپوریژژیا اوکراین به روسیه در 30 سپتامبر (هشتمین ماه) تکمیل خواهد شد.

اوکراین و کشورهای غربی همه پرسی را جعلی می خوانند و ادعا می کنند که نتایج این همه پرسی از قبل مشخص شده است. پیشتر وزارت دفاع انگلیس مدعی شده بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه احتمالاً در سخنرانی روز جمعه (30 سپتامبر، 8 مهر) در پارلمان روسیه، الحاق “بخش های اشغالی اوکراین” به فدراسیون روسیه را اعلام خواهد کرد. این کشور.

روسیه در فوریه (مارس گذشته) جمهوری‌های خودگردان دونتسک و لوهانسک را به‌عنوان مناطق به رسمیت شناخت. کیف در سال 2014 کنترل خود را بر این دو منطقه از دست داد. در آن زمان ساکنان این دو منطقه در نتیجه کودتای تحت حمایت غرب، به اصطلاح «میدان کودتا» را رسما به رسمیت نمی شناختند.

پوتین در 24 فوریه 2022 پس از به رسمیت شناختن استقلال این دو جمهوری از اوکراین، آغاز “عملیات نظامی ویژه در اوکراین” را اعلام کرد و هدف آن نازی‌زدایی اوکراین و خلع سلاح این کشور بود. در Донтск кердид.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما