آیا دانش آموزان اقدام مثبت را تأیید می کنند؟

یادداشت سردبیر: در این دیدگاه آینده، دانشجویان در مورد اقدام مثبت در پذیرش کالج بحث می کنند. هفته آینده خواهیم پرسید،زنان در حال حاضر اکثریت دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد را تشکیل می‌دهند و این تعداد همواره رو به افزایش است. آیا این روند برای آموزش خوب است؟ یا برای ملت خوبه؟ دانشجویان باید اینجا را کلیک کنند تا نظرات کمتر از 250 کلمه را قبل از نوامبر ارسال کنند. 15. بهترین پاسخ ها همان شب منتشر می شود. برای ارسال ویدیو به نمایش اسنپ چت آینده ما اینجا را کلیک کنید.

صرف نظر از محاسن، اقدام مثبت نژادی در پذیرش کالج آشکارا با قانون در تضاد است. عنوان ششم قانون حقوق مدنی 1964 به صراحت دانشگاه های دارای بودجه فدرال را از تبعیض بر اساس “نژاد، رنگ، یا منشاء ملی” منع می کند. آیا این زبان پذیرش‌های کالج انتخابی نژادی را نشان نمی‌دهد؟

توجیه دیوان عالی از این رویه، قانون را ناسازگار کرده است. بدتر از آن، این در واقع به برخی از جمعیت‌شناختی‌هایی که قرار بود محافظت کند، آسیب رسانده است. برای مثال، دانش‌آموزان آسیایی-آمریکایی باید با حاشیه‌های بی‌معنی از همسالان اقلیت خود پیشی بگیرند تا در همان دانشگاه‌ها تحصیل کنند. دقیقاً چگونه می توان پیشروی سازمان یافته برخی از گروه های محروم را به هزینه گروه های دیگر توجیه کرد؟

بیشتر به این نکته، چگونه می توان این کار را در تضاد با قوانین فدرال توجیه کرد؟ برخی به حمایت دولت از اقدام مثبت در سال 1964 اشاره می کنند و استدلال می کنند که این عمل مکمل عنوان ششم است. اما اقدام مثبت در آن زمان به‌منظور اجرای عنوان ششم در برابر افراد ناسازگار بود، نه در تضاد با آن.

دیگر معذرت خواهان اقدام مثبت، نابرابری هایی مانند پذیرش میراث را در دفاع از خود به نمایش می گذارند. اما این صرفاً یک شر را بر اساس دیگری توجیه می کند. علاوه بر این، بی‌عدالتی پذیرش‌های میراثی از نظر قانونی هیچ اهمیتی ندارد: بین آن و پذیرش‌های انتخابی نژادی در کالج، تنها یکی با متن قانون فدرال مغایرت دارد. دیوان عالی باید این را تصدیق کند و از دانشگاه ها بخواهد که از عنوان ششم همانطور که نوشته شده است پیروی کنند.

– جاکوب هاوز، قانون دیکنسون ایالت پن، JD

نژاد را نادیده نگیرید

به عنوان یک زن لائوسی و اکوادوری، احساس می‌کنم برای استفاده از نژادم به عنوان ابزاری برای اهرم در پذیرش و فرصت‌های کاری که دارای سهمیه‌های گوناگون هستند، شرطی شده‌ام. کالج ها نباید فقط به این دلیل که برای دانش آموزان رنگین پوست ترحم می کنند، دانشجو بپذیرند، بلکه باید به مقالاتی در مورد اینکه نژاد ما بر ما تأثیر گذاشته است توجه کنند. پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس نژاد برای دانشجو منصفانه یا سازنده نیست. این یک روایت ایجاد می کند که نژاد چیزی است که مهم است، که درست نیست. اما نادیده گرفتن کامل نژاد به معنای کور بودن نسبت به نابرابری های موجود است.

الکسیس پراتهامانون، کالج مکالستر، اقتصاد و علوم سیاسی

کالیفرنیا یک پاسخ دارد

دانشگاه ها باید در هنگام ارزیابی شایستگی درخواست یک دانشجو، به رقابت گذشته نگاه کنند. هنگام تعیین دستاوردهای دانش آموز باید شرایط زندگی را در نظر گرفت، اما نژاد معیاری ناکافی برای قضاوت در مورد فرصت های قبلی یک فرد است. در عوض، کالج‌ها باید پس‌زمینه اجتماعی-اقتصادی یک فرد را برای اندازه‌گیری سطح مواجهه تحصیلی دانش‌آموز در نظر بگیرند. یک دانش آموز ممکن است مشتاقانه به تمام آنچه که در دبیرستان خود می تواند به دست آورد، برسد، اما این ممکن است تنها کسری از فرصت های موجود برای دانش آموزان خوش شانس در سراسر شهر باشد. چالشی که دانشگاه ها با آن روبرو هستند، کمی کردن تعالی نسبت به منابع است، نه نژاد.

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، اخیراً شروع به استفاده از پایگاه داده نژادی خنثی از پیشینه‌های اجتماعی-اقتصادی مدارس و محله‌ها برای درک بهتر زمینه دستاوردهای متقاضیان کرده است. در سال‌های اخیر، دانشگاه با وجود عدم استفاده از اطلاعات صریح نژادی در فرآیند پذیرش، دانشجویان اقلیت بیشتری را ثبت نام کرده است. این روند با کاهش نزدیک به 50 درصدی اقلیت‌های نژادی از زمان تصویب گزاره 209 در سال 1996 که اقدام مثبت را در کالیفرنیا لغو کرد، مقابله می‌کند. این روش‌ها تنوع فکری واقعی را ترویج می‌کنند، در حالی که همچنان برای پیشبرد افراد محروم و کم‌سواد تلاش می‌کنند.

—Avery Trevino، دانشگاه براون، مکانیک سیالات، Ph.D.

اقدام مثبت یک چیز خوب است

به عنوان یک زن اسپانیایی تبار و آفریقایی-آمریکایی که در یک موسسه عمدتاً سفیدپوست شرکت می کند، 100٪ از اقدام مثبت حمایت می کنم. بر اساس گزارش مرکز پیشرفت آمریکا، دانشجویان رنگین‌پوست همچنان در پردیس‌های کالج کمتر حضور دارند و ممنوعیت‌های مثبت، شانس پذیرش آنها در مؤسسات دولتی نخبه را تا 23 درصد کاهش می‌دهد. تنوع در پذیرش کالج ها می تواند بازنمایی گروه هایی را که از لحاظ تاریخی کمتر حضور دارند افزایش دهد و در عین حال فرصت های آموزشی و نتایج اقتصادی را برای همه دانشجویان افزایش دهد.

-یاهیرا گوارا، دانشگاه مونموث، روانشناسی

تبعیض آمیز به صورت پیش فرض

پذیرش بر اساس نژاد، در ساده ترین سطح خود، به دفاتر پذیرش نیاز دارد که به نژاد متقاضی به عنوان نشان دهنده نوعی شایستگی نگاه کنند. این اساس اقدام مثبت است و مشکل در اینجاست. بین سیاست عدم تبعیض و سیاست اقدام مثبت تفاوت وجود دارد: اولی کالج‌ها را از پذیرش دانشجوی اقلیت منع می‌کند و دومی به کالج اجازه می‌دهد به رنگ پوست دانش‌آموزان اقلیت ارزشی به دست نیاورد.

سیاهپوست بودن نباید کم و بیش احتمال ورود شما به کالج را افزایش دهد، و طبق پرونده‌های اخیر دیوان عالی که علیه هاروارد و دانشگاه کارولینای شمالی در دست بررسی است، آسیایی بودن نیز نباید چنین باشد. اقدام مثبت این اصل عدم تبعیض را رد می کند و به طور پیش فرض آن را تبعیض آمیز می کند. استدلال برای اقدام مثبت استدلالی است که نژاد را نه تنها مترادف با شایستگی، بلکه یک مثبت تاکتیکی مناسب می داند. این یک فرهنگ نشانه‌گرایی را ایجاد می‌کند، سیستمی که با دانش‌آموزان رنگین‌پوست مانند پیاده‌روی در بازی با نماهای با فضیلت رفتار می‌کند. و مهمتر از همه، کار نمی کند. برعکس، به طور فعال اعتبار دانش آموزان اقلیت واجد شرایط را از بین می برد، با وانمود کردن اینکه نژاد، بر خلاف تخصص یا اخلاق کاری آنها، مسئول موفقیت آنهاست.

– ایزاک ویلور، کالج گرو سیتی، علوم سیاسی

برای ارسال پاسخ به نمای آینده هفته آینده اینجا را کلیک کنید.

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما