آگوستا ملی و USGA وارد تحقیقات ضد تراست وزارت دادگستری شدند

دورال، فلوریدا. – تحقیقات ضد انحصاری وزارت دادگستری در مورد گلف حرفه ای مردان – ورزشی که امسال به دلیل ظهور یک مدار سودآور که توسط صندوق دارایی دولتی عربستان سعودی تأمین مالی می شود از هم پاشیده شده است – در ماه های اخیر سازمان دهندگان برخی از مقدس ترین و تأثیرگذارترین مسابقات را در بر گرفته است. به گفته افرادی که با این موضوع آشنا هستند.

انجمن گلف ایالات متحده، که میزبان مسابقات آزاد ایالات متحده است، روز چهارشنبه اذعان کرد که وزارت دادگستری در رابطه با تحقیقات با آن تماس گرفته است. باشگاه ملی گلف آگوستا، که مسابقات مسترز را برگزار می کند، و PGA آمریکا که بر مسابقات قهرمانی PGA نظارت دارد، نگاه مقامات ضد انحصار را نیز به خود جلب کرده است.

تحقیقات فدرال به موازات طرح دعوای مدنی جداگانه‌ای در کالیفرنیا توسط LIV Golf، سریال جدید تحت حمایت عربستان، در جریان است و تور PGA را که بیشتر رویدادهای هفته به هفته در گلف حرفه‌ای را سازمان‌دهی می‌کند، متهم می‌کند که تلاش می‌کند عضله‌سازی کند. آن را از بازار خارج کند علاوه بر این، LIV ادعا کرده است که مدیران اصلی مسابقات، مانند آگوستا نشنال و PGA آمریکا، در تلاش‌های فوری PGA Tour برای حفظ جایگاه طولانی خود به عنوان پیست برتر در گلف مردان کمک کردند.

برای مثال، LIV رهبران R&A، که مسابقات اوپن بریتانیا را اداره می‌کند، و آگوستا نشنال را متهم کرده است که مدیر اجرایی تور آسیایی را برای حمایت از سری جدید تحت فشار قرار داده‌اند. LIV همچنین گفت که فرد اس. ریدلی، رئیس آگوستا نشنال، “شخصا به تعدادی از شرکت کنندگان در مسابقات مسترز 2022 دستور داده است که در سری دعوت گلف LIV بازی نکنند” و نمایندگان باشگاه “تهدید کرده اند که بازیکنان را از مسترز دعوت نمی کنند”. اگر آنها به LIV Golf ملحق شوند. (تعدادی از گلف بازان، از جمله فیل میکلسون، به این دعوی پیوستند اما بعداً نام خود را از آن پس گرفتند و راضی بودند که به LIV Golf اجازه دهند تا در دادگاه دعوا کند.)

مدیران LIV همچنین از توقف تصور مدیران رسمی رتبه‌بندی جهانی گلف برای اعطای امتیاز به بازیکنان LIV، از جمله داستین جانسون، بروکس کوپکا و کامرون اسمیت، ناراحت هستند. هیئت مدیره سیستم رتبه بندی شامل مدیرانی از هر یک از برگزارکنندگان اصلی مسابقات و همچنین تور PGA است.

پس از اینکه وال استریت ژورنال برای اولین بار دامنه تحقیقات وزارت دادگستری را گزارش داد، ریدلی، آگوستا نشنال و PGA آمریکا فوراً به درخواست ها برای اظهار نظر در روز چهارشنبه پاسخ ندادند. سخنگوی وزارت دادگستری هیچ اظهار نظری نکرد.

USGA گفت که می تواند “تأیید کند که وزارت دادگستری با ما تماس گرفته است و به طور کامل با درخواست های دولت مطابقت داریم”.

USGA گفت: “با توجه به اینکه این یک موضوع قانونی است، ما در حال حاضر از اظهار نظر بیشتر خودداری می کنیم.”

این تحقیق از ماه ها پیش آغاز شد و از آن زمان تاکنون گمانه زنی ها در مورد دامنه آن فراگیر شده است. اذعان USGA به وضعیت خود در تحقیق نشان دهنده تغییر رویکرد خود در ماه ژوئیه است، زمانی که حتی از بحث در مورد اینکه آیا یک شرکت حقوقی برای رسیدگی به موضوعات ضد انحصار حفظ کرده است یا خیر، خودداری کرد.

تور PGA وفاداری برخی از بزرگترین ستارگان خود، از جمله روری مک ایلروی، که به رتبه اول جهان صعود کرد، حفظ کرده است. این هفته رتبه 1 را به خود اختصاص داده است و از برنامه هایی برای تبدیل سیستم خود به سیستمی غنی تر برای گلف بازان نخبه پرده برداری کرده است. اما LIV پاداش‌های امضای قرارداد – که برخی از آنها بنا بر گزارش‌ها حداقل 100 میلیون دلار ارزش داشتند – را به همراه داشت، برنامه‌ای آرام‌تر و قالبی متفاوت برای جذب بازیکنان برتری که تا کنون به طور عمومی در وفاداری خود به سری جدید بی‌وقفه بوده‌اند.

میکلسون، که امسال پس از نقل قولی که از او در محکوم کردن سابقه حقوق بشر عربستان سعودی به وجود آمد، اعتراضات بین المللی را برانگیخت، اما با این وجود از LIV Golf استقبال کرد زیرا “یک بار در زندگی فرصتی برای تغییر نحوه عملکرد تور PGA بود” از مدار LIV دفاع کرد. در روز چهارشنبه

فقط ماه‌ها پیش، او فکر می‌کرد، منتقدان می‌گفتند این مرده است. اکنون، او استدلال کرد، LIV به “نیروی در بازی تبدیل شده است که از بین نمی رود، بازیکنانی با این کالیبر دارند که گلف حرفه ای را در سراسر جهان حرکت می دهند.”

میکلسون در دورال، فلوریدا، جایی که LIV آخرین رویداد فصل 2022 خود را این هفته در یک زمین گلف تحت کنترل خانواده ترامپ برگزار می‌کند، اضافه کرد: «بسیار قابل توجه است که گلف LIV در شش، هفت ماه گذشته چقدر پیشرفت کرده است. فکر نمی‌کنم کسی بتواند با آن مخالفت کند.»

مک ایلروی میکلسون را متهم کرده است که یک تامین کننده «تبلیغات» است، و حامیان تور PGA مشتاق هستند که LIV Golf را به خاطر کاستی های آن فراتر از منبع ثروتش استناد کنند: فعلاً عدم امکان کسب امتیاز. مسابقات کوتاه شده؛ جمعیت کوچکتر؛ و عدم توافق تلویزیونی.

هیچ تورنمنت بزرگی به طور قطعی نگفته است که چگونه با ورود بازیکنانی که خود را با LIV Golf هماهنگ کرده اند، برخورد خواهد کرد، اما سیگنال هایی وجود دارد که حداقل برخی از این ورزشکاران ممکن است با باد مخالف روبرو شوند.

مستر تورنمنت بزرگ بعدی در تقویم است و برای اوایل آوریل برنامه ریزی شده است. پرونده ضد تراست قرار است در سال 2024 محاکمه شود.

آلن بلایندر گزارش از دورال، و گلن برفک از واشنگتن

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما